Ilska

De som känner mig vet att få saker gör mig riktigt arg och när jag väl blir arg så kokar det över till oigenkännliga proportioner.

Igår så brast det för mig när jag var inne på Ica.
En kille som jag gör sällan korvstroganoff (läs aldrig) och tänkte därför att jag skulle göra en ansträngning.
Vad jag upptäckte var att i landet Norge så säljer de bara fulkorv till priset 45,50 NOK för 150 g.
Inte en chans!!

Antingen var det slut eller så stirrade jag sanningen mitt i ögat.

Förbannad blev jag också när matalternativet var tvunget att tänkas om mitt i butiken.
Något som jag säkert vet att många har varit med om; och, nej. Det är ingen enkel uppgift.

TIllslut tänkte jag på var det var som jag älskar och äta.
Bortsett från choklad så är det baguett.

Tog därför några raska steg ner till bageriet och fäste ögonen på den största baguett jag sett på länge.

-"Det finns alltså 2 olika sorter!"
- Ja det finns grov baguett och fin baguett"

Då den grova kändes lite mkt Gunde Svan (
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gunde_Svan), samt att denna baguett faktikst var lika stor som en av mina armar och skulle aldrig orkas ätas upp då den också var grov. Tog den fina och mindre nyttiga baguetten.



Delade den på mitten och fyllde den med sallad, tomat, ost, skinka (på ena halvan), salami (på andra halvan)

Jag älskar baguetter!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är sant. Jag fick också ett stroganoffbegär för ett par veckor sedan och tvingades pga det sjukt ovärda priset att ändra matplanerna. Marika har nu importerat en stor rulle falukorv som måste ätas upp innan lördag, kanske kan vi ha stroganoffkväll!?

Postat av: sebbe

aha, fan va bra då! jag hörde att han va osäker men att han skulle fixa det (troligtvis, oskar är bra på att fixa saker!)



by the way, du har en rejält fin baguette där !

2009-01-13 @ 16:36:05
URL: http://sebastians.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback